Ontwikkelagenda Geautomatiseerd Openbaar Vervoer

De Ontwikkelagenda Geautomatiseerd Openbaar Vervoer gaat verder op een aantal bevindingen en aanbevelingen uit de Roadmap Zelfrijdende Shuttle 2030 in Nederland (MuConsult 2022). AT Osborne en MuConsult hebben in opdracht van de landelijke krachtenbundel Shuttles & Pods drie werkbijeenkomsten georganiseerd om met overheden, kennisinstellingen en openbaarvervoerbedrijven tot een Ontwikkelagenda te komen voor kansrijke toepassingen van het geautomatiseerd openbaar vervoer. Dit rapport bevat de uitwerking van de resultaten van die werkbijeenkomsten.

De betrokkenen hebben in totaal 26 ontwikkelacties gedefinieerd. Dat zijn zowel generieke acties, als specifiek voor de ontwikkeling van de toepassingen Bus zelfstandig manoeuvrerend in depot om veiligheid en productiviteit te verbeteren, Bus(achtige) dienst op een vrijliggende busbaan, en First- en last-mile vervoer van passagiers.

In de acties is een verantwoordelijke beschreven, eventueel welke organisaties daarvoor nodig zijn, wat de acties is en wat er met het resultaat moet gebeuren. Bovendien is een inschatting gemaakt van de termijn waarop de acties uitgevoerd moet worden, met onderscheid naar korte termijn (0-3 jaar), middellange termijn (4-7 jaar) en lange termijn (8-15 jaar).

Naar publicatie:
Ontwikkelagenda Geautomatiseerd Openbaar Vervoer

Gegevens van deze publicatie
Publicatiedatum
01-12-2022
Uitgever
Krachtenbundeling Smart Mobility
Onderwerp
Zelfrijdend en ADAS